maanantai 7. toukokuuta 2018

Kuluttajan oikeudet ja velvollisuudet

Kuluttajan oikeudet ja velvollisuudet
1.Että hänen täytyy maksaa ja hänellä on oikeus palauttaa ostos ja oikeus tehä reklamaatio.
2. Hän voi laatia oikeuksiaan sillon jos tuote ei ole sama kuin mainoksessa esim. Ravintolassa on kuva hampparista joka on hyvän näkönen ja sitten kun se tulee niin siitä puuttuu pihvi niin silloin voi vaatia oikeuksiaan.
3.Reklamaatio on valitus minkä voi tehä esim puhelimesta jonka ostat ja se ei toimi niin silloin voit tehä reklamaation.
4.Esim jos jossain mainoksessa on hieno ja kallis takki ja sitten kun menet ostamaan sitä niin se on sitten joku kirppiksen karvatakki. Mainonnassa on kunnioitettava ihmisarvoa, syrjintää (ei saa olla) tai kansalliseen alkuperään, uskontoon, sukupuoleen, ikään, vammaisuuteen tai seksuaaliseen suumtautumiseen.
(https://kauppakamari.fi/lautakunnat/men/sovellettavat-saannot/)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti